Η εθνική συντονίστρια Ελένη Κατσιαδάκη συνόδευσε την εθνική εκπρόσωπο Αφροδίτη Πατρώνη, προϊσταμένη της Διεύθυνσης Διεθνούς Επιστημονικής και Τεχνολογικής Συνεργασίας της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας στη 2η Γενική Συνέλευση του DARIAH EU που έγινε στο Ministère de l’Education nationale, de l’Enseignement supérieur et de la Recherche στο Παρίσι στις 17 Νοεμβρίου 2014 (11:00 – 17:00) με την ακόλουθη ημερήσια διάταξη:

1. Welcome (Jacques Dubucs, France)

2. Election of the Chair and Vice-Chair of the DARIAH-ERIC General Assembly

Paper 1: Chair and Vice-Chair candidates (Jacques Dubucs, France )

3. Accept new Members, Observers, and Cooperating Partners (GA Chair)

Paper 2: Applications to join the DARIAH-ERIC

Introducing the Cooperating Partner applications: a short presentation (Claire Clivaz, Lausanne)

4. Budget and Contributions Levels 2014 and 2015 (GA Chair)

Paper 3: Proposed budget and contribution levels 2014 and 2015

Paper 4: Application from Germany to reduce the cash-contribution to the normal annual payment

5. Appointment of the Scientific Board (GA Chair)

Paper 5: Scientific Board candidates

6. Adopting the Internal Rules of Procedure (GA Chair)

Paper 6: Internal Rules of Procedure, cover note

Paper 7: Internal Rules of Procedure, version 1.0

7. A vision for DARIAH: a strategic discussion (GA Chair)

Paper 8: Towards a strategy for DARIAH, cover note

Paper 9: Towards a strategy for DARIAH

8. Any Other Business (GA Chair)

9. Date of next meeting (GA Chair)

Η εθνική συντονίστρια Ελένη Κατσιαδάκη εκπροσώπησε την εθνική υποδομή στη συνάντηση των εθνικών συντονιστών που έγινε στο UPMC (Université Pierre et Marie Curie) στο Παρίσι στις 18 Νοεμβρίου 2014 με την ακόλουθη ημερήσια διάταξη:

09:30 – 09:35  Welcome and introductions
09:35 – 09:40  Minutes and actions of last meeting
09:40 – 10:00  Internal Rules of Procedure
10:00 – 10:30  Policy statements and a towards a Working Groups policy, Laurent Romary
10:30 – 11:00  Coffee
11:00 – 12:30  In-kind contributions, Henk Harmsen and Sophie David
12:30 – 14:00  Lunch
14:00 – 15:00  In-kind contributions, continued
15:00 – 15:30  Managing the DARIAH-EU ‘Course Registry’: a discussion of how to proceed
15:30 – 15:45  Update from VCC4
15:45 – 15:55  Any Other Business
15:55 – 16:00  Date of the Next Meeting